Aandacht voor
gezondheid

Wij hanteren een integrale aanpak die bestaat uit: aandacht voor voeding, beweging en herstel. Door aandacht te geven aan deze combinatie brengen we jou fysiek en mentaal in balans. Hierdoor ben je weerbaar en ontspannen. Kun je uitdagingen aan en herstel je sneller.

Aandacht voor herstel
bestaat uit:

Sportmassage
Door intensief sporten kan het zijn dat je lichaam stram en gespannen gaat voelen. Het bindweefsel kan verklevingen gaan vertonen waardoor bewegen moeizamer gaat. Sportmassage is erop gericht het spier – en bindweefsel weer los te maken. Door een activerende vorm van massage neemt de oppervlakkige en dieper gelegen doorbloeding toe wat het herstel proces bevorderd. Sportmassage werkt secundair ontspannend, maar wordt door velen ervaren als een intensieve activerende vorm. Met name de benen, kuiten, bilspieren, schouders en rug worden door sportmassage onder handen genomen.
Ontspanningsmassage
Toe aan fysieke ontspanning? In het lichaam kan spanning opgeslagen zitten. Veel mentale en fysieke belasting kan een opgejaagd en onrustig gevoel veroorzaken. Vind je het moeilijk om zelf in een diepe ontspanning te komen? Dan is ontspanningsmassage een toegankelijke manier om dit te leren en te ervaren. In tegenstelling tot sportmassage waarbij er stevige en stimulerende technieken worden gebruikt zie je bij ontspanningsmassage dat de massagetechnieken zachter en langzamer worden uitgevoerd. Door de repeterende bewegingen komen de spieren in ontspanning wat een secundair effect kan hebben op het brein.
Vorige slide
Volgende slide

Aandacht voor voeding
bestaat uit:

Orthomoleculaire voedingsadvies
Orthomoleculaire voedingsadvies richt zich op alle processen in je lichaam die ervoor zorgen dat je lichaam goed functioneert. Het richt zich op de bouwstoffen van het lichaam, op het versterken en herstellen van lichaamsfuncties, zodat zij naar behoren te werken. Als je lichaam niet meer in staat is zelf ‘normaal’ te functioneren doordat lichaamscellen hun rol niet meer voldoende invullen, is het belangrijk dit te corrigeren met de stoffen die het lichaam daarvoor nodig heeft. Orthomoleculaire voedingsadvies is heel goed inzetbaar bij het optimaliseren van de gezondheid en prestaties en daarmee het voorkomen van klachten.
Vorige slide
Volgende slide

Aandacht voor beweging
bestaat uit:

Krachttraining
Algemene krachttraining heeft als doel om het gehele lichaam sterker te maken en is niet gericht op slechts één spiergroep of beweging (functie). Dit kan in verschillende situaties al merkbaar zijn. Zo zal een sterkere rug rugklachten kunnen voorkomen bij mensen die veel zitten, kunnen allerlei blessures bij sporters worden voorkomen, of kan men in het algemeen een sterkere atleet worden. Ook het verbeteren van fitheid en uiterlijke vorm worden in het algemeen als voordelen ervaren.
Functionele training
Functionele training is een trainingsvorm gericht op het ontwikkelen van bewegingsvaardigheden. Vaardigheden die een bijdrage leveren aan de kwaliteit van ons leven, prestaties verbeteren en blessures voorkomen. In tegenstelling tot het trainen op toestellen wordt bij functionele training gebruik gemaakt van losse gewichten in allerlei vormen en maten en van het eigen lichaamsgewicht. Om dit veilig en verantwoord te doen werk je bij Movelife met een persoonlijke trainer om de oefeningen goed uit te voeren.
Boksen
Boksen wordt steeds meer toegepast in individuele trainingen. Het is een leuke en vooral effectieve manier van bewegen. Naast dat het een goede trainingsvorm is voor het lichaam heeft het ook effect op het verlagen van je stress, het vergoten van je zelfvertrouwen en geeft het je meer energie. Bij Movelife gebruiken we boksen als onderdeel van onze persoonlijke trainingen en hebben we verschillende kleine groepstrainingen waarin we boksen als thema hebben.
Vorige slide
Volgende slide

Schrijf je in voor de
nieuwsbrief

Movelife helpt je om fit in de breedste zin van het woord te zijn met een nieuwsbrief die je inspireert over voeding, beweging en herstel.