Algemene voorwaarden
1. Algemeen
1.1. Door inschrijving via ons online ledenadministratiesysteem en het afnemen van een dienst wordt u lid van Movelife Utrecht Oost B.V. (hierna “Movelife”). Hiermee gaat u automatisch akkoord met de algemene voorwaarden en de privacy overeenkomst, waarnaar wordt verwezen tijdens de inschrijving en die inzichtelijk zijn via onze website.
2. Toepasselijkheid en Wijziging Voorwaarden
2.1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten van Movelife en regelen de rechtsverhouding tussen Movelife en het lid.
2.2. Movelife behoudt zich het recht voor om de voorwaarden en prijzen te wijzigen. Movelife stelt het lid tijdig op de hoogte van wijzigingen. Wijzigingen treden één kalendermaand na de bekendmaking in werking. Indien een lid de wijziging niet wenst te accepteren, kan hij/zij het lidmaatschap schriftelijk beëindigen vóór de ingangsdatum van de wijziging.
3. Lidmaatschap
3.1. Het lid sluit een lidmaatschap af voor de afgesproken contractduur die ingaat op de startdatum van de overeenkomst.
3.2. Na de initiële lidmaatschapsperiode wordt het lidmaatschap automatisch verlengd voor 4 weken, tenzij het lid 4 weken van tevoren schriftelijk opzegt. Opzegging kan per e-mail naar administratie@movelife.nl of via het online ledenadministratiesysteem.
3.3. Het lid, niet zijnde een rechtspersoon, heeft bij inschrijving het recht om binnen 14 dagen na de dag van inschrijving aan Movelife mede te delen dat hij (zonder enige vorm van boete) afziet van het lidmaatschap. Dit geldt niet voor bedrijfslidmaatschappen.
3.3.1. Indien het lid binnen de bedenktijd van 14 dagen besluit af te zien van het lidmaatschap, is Movelife gerechtigd om kosten in rekening te brengen voor het aantal dagen dat het lid gebruik heeft gemaakt van faciliteiten of diensten.
3.3.2. Indien de 14e dag in het weekend of op een nationale feestdag valt, wordt de termijn verlengd tot de eerstvolgende werkdag.
4. Pauzering Lidmaatschap
4.1. Movelife biedt leden de mogelijkheid om het lidmaatschap tijdelijk te pauzeren, afhankelijk van de contractduur:
• Bij een 12-weken lidmaatschap is pauzering niet mogelijk.
• Bij een 24-weken lidmaatschap kan het lidmaatschap maximaal 30 dagen worden gepauzeerd.
• Bij een 52-weken lidmaatschap kan het lidmaatschap maximaal 45 dagen worden gepauzeerd.
4.2. Pauzering moet minimaal 7 dagen voor de gewenste ingangsdatum schriftelijk worden aangevraagd via e-mail.
4.3. Tijdens de pauzering worden geen kosten in rekening gebracht, maar ook geen reserveringen toegestaan.
4.4. De minimale duur van een pauzeperiode is 7 dagen.
5. Betaling Lidmaatschapsgelden
5.1. Lidmaatschapsgelden worden betaald via SEPA automatische incasso of vooraf per factuur. Het lid kan geen gebruik maken van Movelife-faciliteiten als er sprake is van betalingsachterstand.
5.2. Bij te late betaling kan Movelife rente en administratiekosten in rekening brengen conform de wettelijke normen.
5.3. Movelife behoudt zich het recht voor om achterstallen te innen via SEPA automatische incasso.
6. Beëindiging en Ontbinding Lidmaatschap
6.1. Het lid kan het lidmaatschap beëindigen door schriftelijke opzegging, met inachtneming van een opzegtermijn van 4 weken.
6.2. Bij medische gronden of verhuizing buiten een straal van 30 kilometer van Movelife kan de overeenkomst tussentijds worden beëindigd met bewijsstukken.
7. Persoonlijke Sessies, Groepssessies en Behandelsessies
7.1. Persoonlijke, groepssessies en behandelsessies worden uitsluitend op afspraak gegeven.
7.2. Het lid dient voorafgaand aan de sessie een geldige rittenkaart of losse credits te kopen in de webshop.
7.3. De rittenkaarten zijn alleen te gebruiken en te verkrijgen met een actief studio abonnement.
7.4. Losse credits voor behandelsessies zijn wel te verkrijgen zonder actief studio abonnement.
7.5. De houdbaarheid van credits is als volgt:
• 1 credit: houdbaarheid 4 weken
• 6 credits: houdbaarheid 12 weken
• 12 credits: houdbaarheid 16 weken
• 24 credits: houdbaarheid 20 weken
7.6. Credits die niet binnen het termijn worden gebruikt, vervallen automatisch. Tenzij schriftelijk anders afgesproken met de vestigingsmanager of financiële administratie heeft het lid geen recht om deze verlopen sessies te gebruiken.
7.7. Annuleringen van afspraken moeten minimaal 24 uur van tevoren worden doorgegeven per e-mail (afspraken@movelife.nl) of via het online ledenadministratiesysteem. Bij te late afmelding wordt de sessie volledig in rekening gebracht.
7.8. Voor een verantwoorde begeleiding moet een assessment plaatsvinden en een intakeformulier en overeenkomst zijn ingevuld en ondertekend.
8. Privacy
8.1. Movelife verwerkt persoonsgegevens conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
8.2. Persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt voor administratieve doeleinden en niet gedeeld met derden voor commerciële doeleinden.
8.3. Beeldmateriaal wordt nooit zonder toestemming van het lid gebruikt. De privacyverklaring is in te zien op www.movelife.nl.
9. Aansprakelijkheid
9.1. Movelife is niet aansprakelijk voor enig letsel of ongeval of zoekgeraakte voorwerpen van welke aard en door welke oorzaak dan ook, behoudens in geval van opzet of bewuste roekeloosheid zijdens Movelife of haar leidinggevenden.
9.2. Ieder gebruik van de diensten van Movelife geschiedt op eigen risico. Iedere deelnemer dient zelf voor gebruik van welke voorziening dan ook of deelname aan welke activiteit dan ook, zich ervan te vergewissen of gebruik of deelname voor desbetreffende persoon medisch verantwoord is.
9.3. Ieder Lid is zelf verantwoordelijk voor persoonlijke ongevallen en zijn persoonlijke bezittingen. Het Lid wordt geadviseerd om zich hiertoe treffend te verzekeren. Noch Movelife, noch zijn medewerkers kunnen verantwoordelijk worden gesteld voor het verlies, de beschadiging of diefstal van goederen op het grondgebied van de betreffende club. De klant dient Movelife te vrijwaren voor schade die hij of zij bij andere deelnemers veroorzaakt.
9.4. Voor elke door Movelife aanvaarde opdracht geldt dat er sprake is van een inspanningsverplichting. Movelife kan nimmer aansprakelijk gesteld worden voor niet behaalde resultaten.
10. Openingstijden en Wijzigingen
10.1. Movelife kan openingstijden wijzigen en faciliteiten tijdelijk sluiten tijdens feestdagen, vakanties of onderhoud.
10.2. Bij sluitingen langer dan 7 dagen kan het lid een compensatie aanvragen.
11. Klachten en Informatieverplichting
11.1. Veranderingen in adres- of bankgegevens moeten direct worden doorgegeven.
11.2. Bij nalatigheid kunnen kosten worden doorberekend aan het lid.
11.3. Klachten kunnen worden gemeld bij je coach of via administratie@movelife.nl.
12. Huisreglement
12.1. Het lid is bekend met de huisregels, die op verzoek beschikbaar zijn.
12.2. Movelife kan toegang weigeren bij wangedrag.
13. Slotbepalingen
13.1. Op deze overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
13.2. Wijzigingen in deze voorwaarden kunnen alleen schriftelijk worden vastgelegd.
13.3. Ongeldige bepalingen hebben geen invloed op de overige bepalingen.