Veelgestelde vragen
Dag sportschool! Hallo leefstijlstudio. Wacht even… zo’n nieuw concept roept vragen op en dat begrijpen wij. Daarom hebben we de meest gestelde vragen hieronder voor je beantwoord.
Wat verschilt Movelife van een sportschool?
Bij een sportschool denken we aan een plek waar je naartoe gaat om te sporten. Bijvoorbeeld een fitnesscentrum of crossfit box. Movelife richt zich op het spectrum van leefstijl waarin sporten en bewegen een onderdeel vormt van het totaal. Je wordt persoonlijk begeleid in een programma dat gericht is op het verbeteren van jouw gezondheid en leefstijl. Daarin zitten ook activiteiten die gericht zijn op ontspanning. Daarnaast biedt Movelife de mogelijkheid tot het krijgen van fysiotherapie, massage, koudetraining, warmtetherapie en kun je er een hele goede kop koffie drinken.
Waar is jullie team in gespecialiseerd?
Ons team is gespecialiseerd in het begeleiden van klanten naar een gezonde leefstijl die bij hen past. Waarin een duurzaam resultaat het doel is. Dit doen we door periodieke metingen uit te voeren om resultaten inzichtelijk te maken en zo nodig aanpassingen aan het plan te maken.
Wat zijn de kosten van een leefstijlprogramma?
De kosten zijn afhankelijk van jouw doelstelling en wat er nodig is om die te behalen.
Kan ik een proefperiode aangaan?
Wil je je leefstijl onder de loep nemen en een nieuw fundament leggen dan kies je voor het op maat gemaakt leefstijlprogramma bij Movelife. De Leefstijlstudio in Utrecht. Het programma heeft een periode van 12 weken. Daarna kies je of je wilt blijven. Van een proefperiode kun je niet echt spreken want na 12 weken heb je al een hoop resultaat bereikt.
Kan ik eenmalig langskomen?
We maken graag tijd om je vragen te beantwoorden en met je mee te denken in de mogelijkheden voor een leefstijl verbetering. Tijdens een vrijblijvende ontmoeting laten we zien hoe we werken en wie we zijn. Dan heb je een goed beeld kunnen krijgen om een gedegen keuze te maken.
Zijn jullie ook 's avonds open?
Jazeker, ook ‘s avonds kun je bij ons terecht om te werken aan je gezondheid, een afspraak te maken voor fysiotherapie of massage of een yogales te volgen.
Wat is het opzegtermijn van mijn abonnement?
Je kunt bij ons een abonnement aangaan van 3, 6 of 12 maanden. Afhankelijk van jouw abonnementsvorm weet je dan wat je opzegtermijn is. Dit kun je terugvinden in je persoonlijke account.
Zijn jullie ook in het weekend open?
Ook in het weekend staat ons team klaar om je te begeleiden.
Kan ik ook zonder medische klachten komen trainen bij jullie?
Een medische klacht is voor ons zeker geen voorwaarde om naar Movelife te komen. Integendeel. Waar wij ons vooral op richten is dat je medische klachten kunt voorkomen door je leefstijl te optimaliseren. Heb je wel medische klachten dan is werken aan je gezondheid ook heel belangrijk. Wij zien dat door een onderbouwd leefstijlprogramma eventuele klachten kunnen afnemen of dat je er beter mee kunt leven.
Kan ik mijn abonnement tijdelijk stopzetten?
Het is mogelijk om in je persoonlijke account je abonnement te pauzeren.
Kan ik terecht bij de Fysiotherapeut van Movelife?
Dit is een van de unieke dingen aan Movelife. Een fysiotherapeut is altijd binnen handbereik op onze locatie in Utrecht. Zowel voor leden als voor niet leden staan onze fysiotherapeuten klaar en je klachten serieus te nemen.
Wat zijn de kosten van een Groepssessie abonnement?
Afhankelijk van jouw doelstelling en de uitkomst van het Leefstijl Assessment adviseren we één van onze groepssessie abonnementen.
Wordt Movelife vergoed door de verzekeraar?
Wij hebben ervoor gekozen geen contracten met zorgverzekeraars aan te gaan, hierdoor hebben we meer tijd en aandacht voor jou als patiënt. Vaak is het wel mogelijk om enige vorm van restitutie te krijgen.