5 daagse vastenkuur

Als sportvasten coaches weten we als geen ander dat vasten een enorm positief effect heeft op de gezondheid.

Een paar voordelen op een rijtje:

  • De bloeddruk verlaagt
  • De spijsvertering komt tot rust
  • Het verhoogt de stofwisseling
  • Het bevordert de insuline gevoeligheid
  • Het ontgift het lichaam
  • Het verlaagt de bloedsuikerspiegel

Dat zijn een paar belangrijke effecten van wat vasten met het lichaam doet. Daarnaast is het voor sommigen ook een manier om van ongezonde gewoonten af te komen zoals het veelvuldig gebruik van snelle suikers in de vorm van snoep, chocolade en frisdrank.

Omdat wij het vastenprincipe als een vast onderdeel van onze leefstijl zien hebben we op basis van onze kennis en ervaring op dit gebied een 5 daagse vastenkuur ontwikkeld. Hierin maken we gebruik van Frecious slow juice sapjes en een tweetal voedingssupplementen, te weten groene thee en yerba mate extract en visolie.

Uit onderzoek is aangetoond dat groene thee:

  • De anti-oxidanten gaan vrije radicalen tegen die celveroudering veroorzaken.
  • Groene thee verkleint de negatieve effecten van ons LDL cholesterol (slecht cholesterol) en vergroot de effecten van goed cholesterol (HDL).
  • Het oxideert vet (zodat het lichaam vet makkelijker kan gebruiken als energiebron) en verbetert de spijsvertering.
  • Groene thee bevat L-theanine wat de nachtrust bevordert waardoor je overdag minder vermoeid bent.
  • Het werkt kalmerend.
  • Groene thee versterkt de weerstand.

Yerba mate laat ook een aantal gezondheidseffecten zien:

  • Energieverhogende werking
  • Ondersteunt de versterking van het immuunsysteem en het zenuwstelsel
  • Helpt bij afvallen (vetafbrekend)
  • Geen kleur-, geur- en smaakstoffen
  • Helpt het bloed zuiveren
  • Ondersteunt de stimulering van het maag-darmkanaal/spijsvertering
  • Stimuleert het concentratie vermogen
  • Vermindert vermoeidheid, stimuleert uithoudingsvermogen
  • Algehele lichaams- en humeuropkikker
  • Verhoogt gezonde levensstijl

Visolie zorgt onder andere voor:

  • Het zorgt voor een betere verbranding van lichaamsvet als je gaat bewegen. Dat komt omdat visolie zorgt voor een betere bloedtoevoer naar de spieren.
  • Voldoende omega-3 zorgt voor een toename van het goede cholesterol HDL en verlaagt het slechte LDL cholesterol. Er zijn meerdere studies die aangeven dat voldoende vette vis een gunstige invloed heeft op hart- en bloedvaten.

Tijdens de vastenkuur volg je ook een trainingsprogramma. Het is juist belangrijk om tijdens het vasten meer aan lichaamsbeweging te doen. Hierdoor train je je lichaam om lichaamseigen vetten sneller en makkelijker om te zetten in energie.

Uit ervaring is gebleken dat tijdens een vastenkuur van 5 dagen het lichaamsgewicht daalt met gemiddeld 2 kg. Het secundaire effect is dat na 5 dagen vasten de stofwisseling verhoogt blijft en dat ook met normaal gezond eten eventueel nog een aantal kilo’s afgevallen wordt.

Belangrijk is dat het hier absoluut niet gaat om een crash dieet. Vanwege de dagelijkse training wordt het lichaam gezonder en kan het effectiever lichaamseigen vetten verbanden. Na de 5 dagen vasten wordt een gezond en gebalanceerd voedingspatroon hervat. Het lichaam zal daardoor niet in een spaarstand geraken waarbij allerlei stofwisselingsverlagende processen in gang worden gezet.

Het is daarom ook heel goed mogelijk om een 5 daagse vastenkuur als periodisering, maandelijks of twee-maandelijks te herhalen. Zolang er voldoende aan lichaamsbeweging gedaan wordt en gezond en gevarieerd gegeten wordt.

De 5 daagse vastenkuur kost €99,90 en bevat een handleiding, alle sapjes en de voedingssupplementen. Voor dag 1 en 5 moeten een paar kleine boodschappen gedaan worden. Deze staan vermeld in de handleiding.

Wil je je lichaam de komende periode een korte boost geven, plan dan een 5 daagse vastenkuur in. Neem contact op met Movelife als je wilt starten of voor meer informatie.

Afvallen-Utrecht-Oost

In minder dan drie maanden fitter, sterker en vooral slanker met blijvend resultaat. Dankzij twee unieke programma’s die je alleen bij ons aantreft val je

Lees meer »

Quinoa Salade

Tip: ook lekker als avondmaaltijd met een stuk gegrilde kipfilet erbij. Ingrediënten (2 personen): 50 gram quinoa 2 handjes bevroren doperwtjes 1,5 bosuitjes een stuk

Lees meer »

In de huidige tijd is het voor iedereen een uitdaging om in beweging te blijven en gestructureerd te blijven trainen. Daarbij geven de huidige omstandigheden aanleiding om af en toe wat tijd voor je zelf te nemen, stoom af te blazen en energie op te laden. Bij Movelife bieden we de mogelijkheid om onder begeleiding van een fysio / coach / trainer aan je gezondheid te blijven werken.
Wij hanteren strikte richtlijnen met betrekking tot het houden van 1,5 meter afstand.
- De materialen voor gebruik tijdens de trainingen worden grondig schoongemaakt en gedesinfecteerd.
- Heb je klachten zoals omschreven door het RIVM dan blijf je thuis. Dat geldt ook voor onze collega's.
- Voor en na de training wassen we onze handen.
- Je gebruikt een grote eigen handdoek tijdens de training
- Je gebruikt je eigen bidon tijdens de training

De informatie op onze website zal in sommige gevallen niet volledig up to date zijn. Sommige programma's (waaronder alle programma's in groepen) kunnen we tot nadere berichtgeving vanuit de overheid niet aanbieden. We hebben ervoor gekozen om onze small group trainingen gedurende onbepaalde tijd in de buitenlucht te verzorgen. Je vind op onze website voldoende informatie over onze werkwijze. Wil je meer informatie dan nodigen we je graag uit voor een persoonlijke kennismaking.

Movelife Leidsche Rijn
Pablo Picassostraat 216
3544 NX Utrecht
Leidscherijn@movelife.nl
Movelife Utrecht Oost
St. Janshovenstraat 1a
3572 RA Utrecht
Utrecht@movelife.nl