Voedingscoaching

Bij elk type persoon, leefstijl en training past een ander voedingsprotocol. Wij verzorgen voedingsadvies in combinatie met specifieke leefstijl programma’s of gepersonaliseerd voedingsadvies voor een specifiek doel. Onze ervaring met voeding is dat we in de huidige maatschappij vaak niet meer weten wat goed en verantwoord eten is. 

Niet vullen maar voeden

Wij gaan terug naar de basis. Wij maken daarbij zoveel mogelijk gebruik van pure voeding. Dit is gewoon te koop in de supermarkt. We maken dus geen gebruik van maaltijdvervangers of dieetproducten. Naast de juiste gezonde en verantwoorde voeding adviseren we je op het gebied van orthomoleculaire voedingssuppletie. Als aanvulling op de normale voeding is het vaak raadzaam om voedingssupplementen toe te voegen aan je voedingspatroon. Dit kan, zeker in combinatie met een ander inspanningsniveau, bepaalde processen in het lichaam stimuleren of juist remmen die gewenst zijn om je persoonlijke doelstellingen te behalen. 

Coaching binnen leefstijl- en trainingprogramma

Voedingscoaching is een standaard onderdeel van elk leefstijlprogramma. Door je voedingsinname en samenstelling aan te passen aan je trainingsintensiteit zal het lichaam sneller reageren en is het effect van je training groter. 

Los coachingstraject

Ben je al goed aan het trainen en merk je dat je meer ondersteuning kunt gebruiken in je voeding dan is een los voedingscoaching traject misschien wat voor jou. We kijken samen wat er al goed gaat en wat er verbeterd of veranderd kan worden om je resultaten te halen. Dat kan zijn gewicht verliezen, maar kan ook heel goed het verbeteren van je sportprestaties zijn. 

Is coaching wat voor jou? Maak dan een afspraak. Door een vrijblijvend kennismakingsgesprek kunnen we er snel achter komen of onze aanpak bij je past.

Ervaringen van anderen

Kom in contact

Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op voor een vrijblijvende afspraak.

Koolhydraten Eiwitten
Vetten

De hoofdbestandelen van onze voeding zijn koolhydraten, eiwitten en vetten. Daarbij zijn de micronutrienten (vitaminen / mineralen) en vezels heel belangrijk voor het goed en optimaal functioneren van je lichaam. We kijken ook naar het gebruik van koffie, thee, water en alcohol. Het totaal aan voeding zegt iets over de energie (calorieën) die je binnen krijgt. Samen kijken we naar wat voor jou werkt en welke voeding het beste bij je past.

In de huidige tijd is het voor iedereen een uitdaging om in beweging te blijven en gestructureerd te blijven trainen. Daarbij geven de huidige omstandigheden aanleiding om af en toe wat tijd voor je zelf te nemen, stoom af te blazen en energie op te laden. Bij Movelife bieden we de mogelijkheid om onder begeleiding van een fysio / coach / trainer aan je gezondheid te blijven werken.
Wij hanteren strikte richtlijnen met betrekking tot het houden van 1,5 meter afstand.
- De materialen voor gebruik tijdens de trainingen worden grondig schoongemaakt en gedesinfecteerd.
- Heb je klachten zoals omschreven door het RIVM dan blijf je thuis. Dat geldt ook voor onze collega's.
- Voor en na de training wassen we onze handen.
- Je gebruikt een grote eigen handdoek tijdens de training
- Je gebruikt je eigen bidon tijdens de training

De informatie op onze website zal in sommige gevallen niet volledig up to date zijn. Sommige programma's (waaronder alle programma's in groepen) kunnen we tot nadere berichtgeving vanuit de overheid niet aanbieden. We hebben ervoor gekozen om onze small group trainingen gedurende onbepaalde tijd in de buitenlucht te verzorgen. Je vind op onze website voldoende informatie over onze werkwijze. Wil je meer informatie dan nodigen we je graag uit voor een persoonlijke kennismaking.

Movelife Leidsche Rijn
Pablo Picassostraat 216
3544 NX Utrecht
Leidscherijn@movelife.nl
Movelife Utrecht Oost
St. Janshovenstraat 1a
3572 RA Utrecht
Utrecht@movelife.nl