Smaakversterkers

Hoe zit dat nou precies met smaakversterkers? Lees hier wat je ermee moet als je een gezonde leefstijl wilt. Wil je gewicht verliezen of gewoon gezond leven, zorg dan dat je E621 vermijdt. Het zorgt er in ons lichaam voor dat onze hormoonhuishouding verstoord wordt en dat we honger krijgen. Zo zorgt E621 voor afgifte van tot 4 keer meer insuline (en van teveel insuline in het bloed krijgen we niet alleen honger, het zorgt ook voor een verhoogde vetopslag….). Daarnaast verbreekt E621 de verbinding tussen ons verzadigingscentrum in de hersenen en de maag waardoor de hersenen van de maag niet meer het sein ‘vol’ doorkrijgen en we blijven eten.

Dat is ook de reden dat die zak chips in één keer op moet. Meer honger zorgt ervoor dat we meer gaan eten en dat zorgt ervoor dat we meer eten kopen.

Ook gistextract is een smaakversterker die momenteel sterk onder vuur ligt. Het wordt vaak in één adem genoemd met E621, maar is niet hetzelfde. Gistextract wordt gemaakt uit een andere basisgrondstof, namelijk industrieel vervaardigde gist. Net als E621 bevat het glutamaat, de stof die zorgt voor de karakteristieke zoute smaak. Gistextract heeft geen E-nummer, waardoor er geen regels zijn voor het gebruik.

Gistextract wordt steeds vaker gebruikt als vervanging van zout. De verwarring ontstaat omdat zowel E621/ MSG als gistextract in dezelfde producten worden gebruikt. Er bestaat van gistextract ook een biologische variant, die minder sterke bijwerkingen zou geven. Het is echter niet onomstotelijk bewezen dat deze variant niet schadelijk zou zijn voor het lichaam. In dit geval is het dan ook echt een kwestie van zelf ervaren hoe je op deze variant reageert.

Afvallen-Utrecht-Oost

In minder dan drie maanden fitter, sterker en vooral slanker met blijvend resultaat. Dankzij twee unieke programma’s die je alleen bij ons aantreft val je

Lees meer »

Quinoa Peer ontbijt

We krijgen regelmatig de vraag wat een goed alternatief is voor brood als ontbijt. Veel mensen komen erachter dat ze het ontbijt liever overslaan, terwijl

Lees meer »

Quinoa Salade

Tip: ook lekker als avondmaaltijd met een stuk gegrilde kipfilet erbij. Ingrediënten (2 personen): 50 gram quinoa 2 handjes bevroren doperwtjes 1,5 bosuitjes een stuk

Lees meer »

In de huidige tijd is het voor iedereen een uitdaging om in beweging te blijven en gestructureerd te blijven trainen. Daarbij geven de huidige omstandigheden aanleiding om af en toe wat tijd voor je zelf te nemen, stoom af te blazen en energie op te laden. Bij Movelife bieden we de mogelijkheid om onder begeleiding van een fysio / coach / trainer aan je gezondheid te blijven werken.
Wij hanteren strikte richtlijnen met betrekking tot het houden van 1,5 meter afstand.
- De materialen voor gebruik tijdens de trainingen worden grondig schoongemaakt en gedesinfecteerd.
- Heb je klachten zoals omschreven door het RIVM dan blijf je thuis. Dat geldt ook voor onze collega's.
- Voor en na de training wassen we onze handen.
- Je gebruikt een grote eigen handdoek tijdens de training
- Je gebruikt je eigen bidon tijdens de training

De informatie op onze website zal in sommige gevallen niet volledig up to date zijn. Sommige programma's (waaronder alle programma's in groepen) kunnen we tot nadere berichtgeving vanuit de overheid niet aanbieden. We hebben ervoor gekozen om onze small group trainingen gedurende onbepaalde tijd in de buitenlucht te verzorgen. Je vind op onze website voldoende informatie over onze werkwijze. Wil je meer informatie dan nodigen we je graag uit voor een persoonlijke kennismaking.

Movelife Leidsche Rijn
Pablo Picassostraat 216
3544 NX Utrecht
Leidscherijn@movelife.nl
Movelife Utrecht Oost
St. Janshovenstraat 1a
3572 RA Utrecht
Utrecht@movelife.nl